sobota, 5 listopada 2011

Oglala. Krok po kroku.

Jak obiecałam, stworzyłam foto-warsztacik po pleceniu oglaly. Żeby lepiej było widać, użyłam różne rozmiary i kolory koralików. Liczę na wasze komentarze, bo jest to mój pierwszy warsztat i chciałabym wiedzieć, czy zrobiłam dobrze, czy wszystko można zrozumieć? 
RUSZAJMY!

Krok 1: Dla oglaly o długości 40 cm , robimy łańcuszek z koralików o długości ok. 70 cm. Ilość koralików musi być parzysta (koraliki 8/0 czyli 3,1 mm).



Krok 2: Rząd pierwszy (koraliki 9/0, 2,7 mm). Nawlekamy 3 koraliki, przepuszczamy pierwszy koralik i przecągamy nić przez drugi koralik koralik naszego łancuszka. Tak robimy do końca - trzy przez jeden.




Krok 3: W drugim rzędzie robimy łuki z 5 koralików, pomiędzy wierzchołkami trójkącików poprzedniego rzędu (koraliki 10/0, 2,3 mm).





Krok 4: Nasza oglala już zaczyna falować. W rzędzie trzecim robimy łuki z 7 koralików (koraliki 11/0).


Kiedy dojdziemy do końca tego rzędu, oglala będzie wyglądać jak spirala.



Krok 5: Pozostało nam ją tylko zebrać. Dla tego układamy naszą spiralę w kształcie sinusoidy i przeszywamy w taki sposób, jak widzimy na poniższych zdjęciach. Robiłam tak: nawlekłam 5 koralików, odliczyłam 15 koralików łańcuszka i przeciągnęłam nić przez 2 koraliki do góry łuku.


 Dalej znów nawlekłam 5 koralików, odliczam kolejne 15 koralików łańcuszka i przeciągam iglę przez 2 koraliki do dolu...


... tak powtarzamy do końca i uważami, żeby nasza sinusoida nie przekręciła się.


 Oglala już gotowa!!! Zostaje tylko przyczepić zapięcie...


Ten warsztat, oczywiście, jest podstawowy. Dalej - gdzie fantazja poleci - można kombinować z rozmiarem, kolorem, kształtem koralików; można dodać rzędy - na 9, 11 koralików; powiększyć lub zmniejszyć rozmiar łuków sinusoidy. Bardzo mi się podoba ozdabiać ostatni rząd pikotkami.
To wszystko. Powodzenia! 

PS Jeśli macie trudności z zebraniem oglaly, to, możliwe, moja rada wam pomoże:
Można zmienić kolejność wykonania. Na poniższych zdjęciach widać, jak można to zrobić. Górne zdjęcia to przednia strona oglali, a dolne zdjęcia to tylna strona.



Po kroku 2 od razu zbieramy całą oglalę. A później dorabiamy pozostałe rzędy. Zwracajcie uwagę na to, żeby faliste łuki były na górze, tak jak na następnym zdjęciu:


A tak powinna wyglądać gotowa oglala:


Mam nadzieję, że z tą radą będzie wam prościej :)


19 komentarzy:

  1. Света, по-моему здорово! Я видела вроде мастер-класс на БИ, но с твоим - точно сплету! Молодчина :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ленусь, спасибо! Я очень переживала - все ли видно и понятно. Значит у меня получилось! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna oglala powstała :) zapraszam na bloga http://agpeart.blogspot.com/ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O, jak fajnie! Już lecę! =D

    OdpowiedzUsuń
  5. http://szlachcianka24.blox.pl/html
    Proszę zobaczyć jak mi wyszedł naszyjnik, ale nie do końca udany, bo mocno się skręcił jak spirala i tych większych koralików już nie mogłam wsadzić. :(
    Pozdrawiam Lidia

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę bardzo, Izabelo! =D

    Lidio, już idę zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za dodany schemacik, może teraz uda mi się dokończyć mój naszyjnik :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Proszę bardzo! Mam nadzieję, że ci pomoże! =)

    OdpowiedzUsuń
  9. poprawiłam i stworzyłam dwie nowe oglale :) wyszły dużo lepiej niż wcześniejsza :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Już zobaczyłam. Naprawdę cudowne.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo serdecznie dziekuje za taka wspaniala instrukcje!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę :) cieszę się, że moja instrukcja pomaga :)

      Usuń
  12. Bardzo pomocny warsztacik, dziękuję!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) mam nadzieję, że mój warsztat pomoże zrobić niejedną piękną oglalę :))

      Usuń
  13. Piękny opis, a ja przeryłam cały internet by sie tego nauczyć. A Ty zrobiłas tak wspaniały kurs. Wielkie dzieki za to :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zainspirowałaś mnie swoimi pracami tak bardzo, że właśnie kończę swoją pierwszą oglalę. Jestem z siebie taka dumna! A wszystko dzieki temu kursowi. Tylko dużo czasu mi to pochłania, ale gdy oglądam Twoje dzieła, to widzę, że warto! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też Ci bardzo dziękuję! Cieszę się, wiedząc, że mój kurs pomaga i moje prace kogoś inspirują:)

      Usuń