sobota, 22 czerwca 2013

INSTRUKCJA DO WYKONANIA SZNURKA UKOŚNEGO Z ROZSZERZENIEM.

Ostatnio często zwracają się do mnie z prośbami o wyjaśnienie, jak zrobić sznurek z rozszerzeniem, więc postanowiłam zrobić krótką instrukcję.
Dla przykładu wzięłam sznurek pasiasty, bo, moim zdaniem, na takim sznurku  lepiej widać zmiany. Sznurek na 8 koralików w okręgu, w trakcie dodajemy najpierw hematytowy pasek, potem złocisty.
A teraz krok po kroku:  

1.     1.  Przy nawlekaniu koralików, trzeba zaznaczyć w dowolny sposób koraliki, które będę dodawać. W moim przypadku, to koraliki w innym kolorze niż sam sznurek.


UWAGA! Przy robieniu sznurka ze wzorkiem, trzeba rozbudować wzorek osobny dla każdego kawałka (tak jak w moim sznurze urodzinowym).

1.     2.  Żeby zrobić pierwsze rozszerzenie, wbijam szydełko pod koralik poprzedniego rządu i dołączyć koralik rozszerzający (hematytowy) , potem (UWAGA!) pod ten sam koralik poprzedniego rzędu dodaję kolejny koralik, tj nad koralikiem poprzedniego rzędu mamy nie 1, a 2 koraliki (na zdjęciu nad 1 czerwonym – 1 hematytowy i 1 czerwony koralik).




1.      3. W taki sam sposób dodajemy złocisty koralik.




1.    4.  Żeby sznurek zaczął się zmniejszać, po prostu przepuszczam 1 koralik poprzedniego rzędu (u mnie to najpierw koralik złocisty, a następnie – hematytowy). 





1.   5.   Tak wygląda gotowy sznurek  – widać, że między dwoma białymi koralikami był 1 czerwony, potem złocisty  i  czerwony, potem znowu 1 czerwony (a na ostatnim zdjęciu - hematytowy).




 Mam nadzieję, że moja instrukcja jest zrozumiała. Powodzenia! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz